Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 29 juni 2010

Vacantverklaring van een betrekking van directeur-generaal voor de algemene directie Algemene Diensten Overeenkomstig het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB heeft de raad van bestuur van de (...) Gezien de huidige bezetting van de taalkaders van de eerste trap van de hiërarchie wordt de betrekk(...)

bron
gewestelijke ontwikkelingsmaatschappij voor het brusselse hoofdstedelijk gewest
numac
2010031298
pub.
29/06/2010
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEWESTELIJKE ONTWIKKELINGSMAATSCHAPPIJ VOOR HET BRUSSELSE HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacantverklaring van een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie Algemene Diensten Overeenkomstig het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB heeft de raad van bestuur van de GOMB op 28 mei 2010 een betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie Algemene Diensten vacant verklaard en deze betrekking opengesteld voor de werving van personen die voldoen aan onderstaande voorwaarden.

Gezien de huidige bezetting van de taalkaders van de eerste trap van de hiërarchie wordt de betrekking van directeur-generaal (rang A5) voor de algemene directie Algemene Diensten toegewezen aan het Nederlandse taalkader.

Deelnamevoorwaarden De kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten voldoen aan de volgende toegangsvoorwaarden : -zich gedragen op een wijze die strookt met de vereisten van het ambt; - burgerlijke en politieke rechten genieten; - voldoen aan de wetten van de dienstplicht; - houder zijn van een diploma of studiegetuigschrift dat overeenkomt met het niveau van de te verlenen graad opgenomen in bijlage 3 gevoegd bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031556 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot tweede wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031558 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vierde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031557 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot derde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031554 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031559 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vijfde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Zijn vrijgesteld van deze voorwaarde : de statutaire ambtenaren van de volgende instellingen, voor zover ze het bewijs leveren dat ze in hun instelling van oorsprong geslaagd zijn voor een toegangsexamen in het niveau van de toe te kennen graad, georganiseerd door SELOR voor algemene materies : a) de ministeries en de instellingen van openbaar nut die afhangen van de federale Staat, de gemeenschappen en de gewesten;b) de Vlaamse Gemeenschapscommissie, de Franse Gemeenschapscommissie en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie; - slagen voor een wervingsproef georganiseerd door de raad van bestuur; - de medische geschiktheid bezitten die vereist is voor het uit te oefenen ambt.

De betrekking van directeur-generaal is toegankelijk voor eenieder afkomstig uit de openbare sector of de privésector.

Deze betrekking is toegankelijk voor personen die ten minste 12 jaar anciënniteit hebben in niveau A (of gelijkwaardig) in de openbare sector of de privésector en die minstens 3 jaar ervaring hebben in een leidinggevende functie.

Zowel de jaren gepresteerd in de openbare sector als in de privésector worden in aanmerking genomen voor de berekening van de anciënniteit.

Onder ervaring in een leidinggevende functie verstaat men ervaring in het leiden van een team in de openbare sector of de privésector.

De raad van bestuur beslist over de evenwaardigheid van de graden op het ogenblik van het beoordelen van de ontvankelijkheid van de kandidaturen.

De deelnamevoorwaarden moeten vervuld zijn uiterlijk de dag van de inschrijving voor het examen.

De kandidaten moeten een master of licentiaatsdiploma economische wetenschappen hebben. Een bijkomende specifieke opleiding inzake fiscaliteit wordt als een pluspunt beschouwd.

Functiebeschrijving De activiteiten en het profiel van de bekwaamheden bepaald in de door de raad van bestuur goedgekeurde functiebeschrijving voor de betrekking van directeur-generaal (m/v) van de Algemene Diensten zijn de volgende : OPDRACHT - de voorbereiding, uitvoering en opvolging verzekeren van de beslissingen van de bestuursorganen van de GOMB onder leiding van de administrateur-generaal; - de opvolging van de activiteiten van de algemene directie Algemene Diensten en de erbij horende departementen leiden, coördineren en er de verantwoordelijkheid van dragen; - projecten met betrekking tot een van de materies of opdrachten van de algemene directie opstarten en beheren; - bijdragen tot de goede werking en het imago van de GOMB door : o kwaliteitsprestaties en een hoog niveau van samenwerking binnen de algemene directie aan te moedigen; o de communicatie met de andere directies te bevorderen; - regelmatig verslag uitbrengen bij de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder, alsook bij de administrateur-generaal, over het conceptualiseren van de opdrachten van de algemene directie en het anticiperen op de evolutie van de opdrachten; - deelnemen aan de vergaderingen met de voogdijoverheden en alle andere bevoegde overheden op verzoek van de hiërarchie.

ACTIVITEITEN Coördinatie van de algemene directie : - de dagelijkse activiteiten coördineren en toezien op de kwalitatieve uitvoering van de administratieve of de operationele opdracht : o een planning opstellen en waken over de uitvoering; o concrete instructies, opdrachten of verantwoordelijkheden geven of doorgeven aan de directe medewerkers; o de operationele problemen oplossen, begeleiding bieden bij moeilijke dossiers; o vragen van medewerkers beantwoorden over de opdracht die zij moeten uitvoeren; o de medewerkers adviseren en motiveren; o de resultaten verbeteren; o problemen oplossen bij personeelsgebrek; o de communicatie onderhouden tussen de verschillende actoren; - de administrateur-generaal bijstaan in het algemene dossierbeheer en meewerken aan het herdefiniëren en optimaliseren van werkprocedures; - eventuele problemen identificeren en melden en oplossingen formuleren; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de eigen algemene directie (deelnemen aan overlegvergaderingen, de planningen van de eigen dienst afstemmen op die van de andere diensten...); - de GOMB vertegenwoordigen bij externe partners; - de behoeften voor de vorming van de medewerkers van de algemene directie evalueren; - het beheer van de administratieve taken, alsook het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de opdracht, verzekeren.

Opstart, beheer en opvolging van projecten : - een begroting opmaken en instaan voor de naleving en de uitvoering ervan; - de activiteiten van het team plannen, organiseren en coördineren; - de opdracht superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen identificeren, melden en oplossingen voorstellen; - op de hoogte blijven van de evolutie van de wetgeving, materies en/of technieken die betrekking hebben op deze functie.

PROFIEL VAN DE BEKWAAMHEDEN Niveau : A Kennis : - organisatie van de instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - algemene organisatie en werkingsprincipes van de GOMB; - opdracht en prioriteiten van de administratie, de algemene directie en de departementen waar de functie bijhoort; - voldoende kennis of praktische ervaring in de materies en reglementering die behandeld worden door de algemene directie, onder andere op het vlak van de overheidsfinanciën en de overheidsopdrachten; - de algemene administratieve procedures.

Praktische vaardigheden : - de technieken, methoden en hulpmiddelen die te maken hebben met de activiteiten van de functie of de directie goed beheren; - leiding kunnen geven aan een team; - zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; - accuraat communiceren; - kunnen onderhandelen met de private en de publieke sector.

Houdingsvaardigheden : - zich in zijn relatie met de medewerkers en externe personen laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - een actieve luisterhouding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

RAPPORTEERT AAN : de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal.

Indiening van de kandidaturen Om ontvankelijk te zijn, moet de kandidatuur worden ingediend : - hetzij bij een ter post aangetekend schrijven gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van de GOMB op het volgende adres : Gabrielle Petitstraat 6 1080 Brussel; - hetzij door persoonlijke overhandiging aan de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs.

De oproep wordt afgesloten op 5 augustus 2010 om 17.00 uur; de postdatum geldt als bewijs. De kandidatuur moet op straffe van onontvankelijkheid uiterlijk de laatste dag van de voormelde termijn toekomen.

Elke kandidaatstelling moet : 1 - minstens de volgende elementen bevatten : a) ze moet door de kandidaat gedateerd en ondertekend zijn;b) ze moet de naam, de voornaam en de graad van de kandidaat vermelden;c) ze moet uitdrukkelijk vermelden hoe de kandidaat denkt te beantwoorden aan de bovenstaande toelatingscriteria. 2 - vergezeld zijn van de volgende documenten : a) een curriculum vitae, b) een gemotiveerde brief waarin de kandidaat uiteenzet hoe hij meent te beantwoorden aan het profiel van de functiebeschrijving, c) een uittreksel uit de geboorteakte, d) een attest van goed gedrag en zeden uitgereikt gedurende de laatste drie maanden, e) een kopie van het behaalde diploma of de behaalde diploma's, f) elk document of getuigschrift dat de beroepservaring bewijst. Enkel de kandidaturen die zijn ingediend overeenkomstig de voorgeschreven vorm en termijn komen in aanmerking.

Proeven De ingeschreven en ontvankelijke kandidaten worden onderworpen aan : - een eliminerend schriftelijk multiple choice-examen, - een eliminerend mondeling examen, - een eliminerend assessment.

De examens hebben betrekking op de voor de functie vereiste aangelegenheden.

Op het mondelinge examen worden de kandidaten die minstens 60 % behaalden op de schriftelijke proef gehoord door de jury.

Enkel de kandidaten die zowel voor de schriftelijke als voor de mondelinge proef minstens 60 % behaalden, mogen aan het assessment deelnemen.

Het eliminerende assessment bestaat uit een beoordeling van de managementcapaciteiten zoals omschreven in de functiebeschrijving.

Het examenreglement is ter beschikking van de kandidaten die erom verzoeken.

Een lijst met de voor het examen te kennen aangelegenheden zal beschikbaar zijn op de website van de GOMB (www.gomb.be/jobs).

De te kennen aangelegenheden voor het examen worden ter beschikking gesteld van de kandidaten op eenvoudig verzoek.

Het bezorgen van deze inlichtingen impliceert geenszins dat de kandidatuur ontvankelijk is.

Bezoldiging De weddeschalen die momenteel in de GOMB worden toegepast zijn die gepubliceerd als bijlage bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031556 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot tweede wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031558 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vierde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031557 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot derde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031554 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031559 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vijfde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten (Belgisch Staatsblad van 26 november 2002 - p. 52523), zoals gewijzigd.

Tegen de index van 1 juni 2010 schommelen de weddes tussen 71.740,73 euro en 94.362,07 euro bruto per jaar voor weddeschaal A500.

^