Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 30 november 2012

Vacantverklaring van een betrekking van administrateur-generaal Overeenkomstig het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB heeft de raad van bestuur van de GOMB op 23 november 2012 een betrekking(...) Wegens de huidige bezetting van de taalkaders op de eerste trap van de hiërarchie wordt de betrekki(...)

bron
gewestelijke ontwikkelingsmaatschappij voor het brusselse hoofdstedelijk gewest
numac
2012031799
pub.
30/11/2012
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEWESTELIJKE ONTWIKKELINGSMAATSCHAPPIJ VOOR HET BRUSSELSE HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacantverklaring van een betrekking van administrateur-generaal (rang A6) Overeenkomstig het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB heeft de raad van bestuur van de GOMB op 23 november 2012 een betrekking van administrateur-generaal (rang A6) vacant verklaard en deze betrekking opengesteld voor werving voor personen die voldoen aan onderstaande voorwaarden.

Wegens de huidige bezetting van de taalkaders op de eerste trap van de hiërarchie wordt de betrekking van administrateur-generaal (rang A6) toegewezen aan het Franse taalkader.

Toelatingsvoorwaarden De kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten aan de volgende toegangsvoorwaarden voldoen : - zich gedragen op een wijze die strookt met de vereisten van het ambt, - burgerlijke en politieke rechten genieten, - voldoen aan de wetten van de dienstplicht, - houder zijn van een diploma of studiegetuigschrift dat overeenkomt met het niveau van de te verlenen graad opgenomen in bijlage 3 gevoegd bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031554 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031559 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vijfde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Zijn vrijgesteld van deze voorwaarde : de statutaire ambtenaren van de volgende instellingen, voor zover ze het bewijs leveren dat ze in hun instelling van oorsprong geslaagd zijn voor een toegangsexamen in het niveau van de toe te kennen graad, georganiseerd door SELOR voor algemene materies : a) de ministeries en de instellingen van openbaar nut die afhangen van de federale Staat, de gemeenschappen en de gewesten;b) de Vlaamse Gemeenschapscommissie, de Franse Gemeenschapscommissie en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie; - slagen voor de wervingsproef georganiseerd door de raad van bestuur, - de medische geschiktheid bezitten die vereist is voor het uit te oefenen ambt.

Deze betrekking is toegankelijk voor personen die ten minste 12 jaar anciënniteit hebben in niveau A (of gelijkwaardig) in de openbare sector of de privésector en die minstens 6 jaar ervaring bezitten in een leidinggevende functie.

Zowel de jaren gepresteerd in de openbare sector als in de privésector worden in aanmerking genomen voor de berekening van de anciënniteit.

Onder ervaring in een leidinggevende functie verstaat men ervaring in het leiden van een team in de openbare sector of de privésector.

De raad van bestuur beslist over de evenwaardigheid van de graden op het ogenblik van het beoordelen van de ontvankelijkheid van de kandidaturen.

De deelnamevoorwaarden moeten vervuld zijn uiterlijk de dag van de inschrijving voor het examen.

Functiebeschrijving De activiteiten en het profiel van de bekwaamheden bepaald in de door de raad van bestuur goedgekeurde functiebeschrijving voor de betrekking van administrateur-generaal zijn de volgende : Opdracht Als hoofd van de administratie van de GOMB en personeelshoofd : o de voorbereiding, uitvoering en opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de GOMB verzekeren; o de activiteiten van de algemene directies coördineren; o de activiteiten van de algemene administratie en de bijhorende departementen leiden, coördineren en er de verantwoordelijkheid van dragen; o de gemengde projecten SV/EE coördineren; projecten met betrekking tot de materies of opdrachten van de algemene administratie opstarten en beheren; o bijdragen tot de goede werking en het imago van de GOMB door : - kwaliteitsprestaties en een hoog niveau van samenwerking binnen de GOMB aan te moedigen; - de communicatie tussen de directies te onderhouden; o regelmatig verslag uitbrengen bij de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder over het conceptualiseren van de opdrachten van de algemene administratie en de algemene directies en anticiperen op de evolutie van de opdrachten; o deelnemen aan de vergaderingen met de voogdijoverheden en alle andere bevoegde overheden; o de directieraad, het basisoverlegcomité en het CPBW voorzitten.

Activiteiten De voorbereiding, uitvoering en opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de GOMB en de coördinatie van de algemene directies : o de nodige impulsen en richtlijnen geven aan elke algemene directie; o het geheel van de algemene directies coördineren; o tussenkomen bij de directies om de opvolging en de goede uitvoering te verzekeren; o de inkomende en uitgaande post van de GOMB viseren; o zich informeren over alle interne en externe vergaderingen en er eventueel aan deelnemen; o de notulen van de vergaderingen opvragen.

Coördinatie van de algemene administratie : O de dagelijkse activiteiten coördineren en toezien op de kwalitatieve uitvoering van de administratieve en de operationele opdracht : - een planning opstellen en waken over de uitvoering ervan; - concrete instructies, opdrachten of verantwoordelijkheden geven of doorgeven aan de directe medewerkers; - operationele problemen oplossen en begeleiding bieden bij moeilijke dossiers; - vragen van medewerkers beantwoorden over de taken die zij moeten uitvoeren; - de medewerkers adviseren en motiveren; - de resultaten verbeteren; - personeelsproblemen oplossen; - de communicatie onderhouden tussen de verschillende actoren; o eventuele problemen identificeren en melden en oplossingen formuleren; o instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de GOMB; o de GOMB vertegenwoordigen bij externe partners; o de behoeften voor de vorming van de medewerkers evalueren; o het beheer van de uitvoering van de administratieve taken, alsook het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de opdracht, verzekeren.

Opstart, beheer en opvolging van de gemengde projecten SV/EE en de projecten van de algemene administratie : o een begroting opmaken en instaan voor de naleving en de uitvoering ervan; o de activiteiten van de departementen plannen, organiseren en coördineren; o de opdracht superviseren en controleren; o vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; o de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, de termijnen en de begrotingen; o problemen identificeren, melden en oplossingen voorstellen; o op de hoogte blijven van de evolutie van de wetgeving, materies en/of technieken die betrekking hebben op deze functie.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : A Kennis : o organisatie van de instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; o algemene organisatie en werkingsprincipes van de GOMB; o opdracht en prioriteiten van de administratie, de algemene directies en de departementen; o voldoende kennis van of praktische ervaring in de materies en de reglementering die behandeld worden door de GOMB, onder andere op het vlak van de overheidsfinanciën, de overheidsopdrachten, de vastgoedoperaties en het personeelsbeheer; o de algemene administratieve procedures.

Praktische vaardigheden : o de technieken, methoden en hulpmiddelen die te maken hebben met de activiteiten van de functie of de directie goed beheren; o leiding kunnen geven aan een team; o zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; o accuraat kunnen communiceren; o kunnen onderhandelen met de private en de publieke sector.

Houdingsvaardigheden : o zich in zijn relatie met de medewerkers en externe personen laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; o een actieve luisterhouding aannemen; o het arbeidsreglement naleven en doen naleven; o zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethodes en regels.

Rapporteert aan : de raad van bestuur, de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder.

Indiening van de kandidaturen Om ontvankelijk te zijn, moet de kandidatuur worden ingediend : - hetzij bij een ter post aangetekend schrijven gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van de GOMB op het volgende adres : Gabrielle Petitstraat 6 1080 Brussel - hetzij door persoonlijke overhandiging aan de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs.

De oproep wordt afgesloten op 15/01/2013. De postdatum geldt als bewijs. De kandidatuur moet op straffe van onontvankelijkheid uiterlijk de laatste dag van bovenbedoelde termijn toekomen.

Elke kandidaatstelling moet : 1- minstens de volgende elementen bevatten : a) ze moet door de kandidaat gedagtekend en ondertekend zijn;b) ze moet de naam, de voornaam en de graad van de kandidaat vermelden;c) ze moet uitdrukkelijk vermelden hoe de kandidaat denkt te beantwoorden aan de bovenstaande toelatingscriteria. 2- vergezeld zijn van de volgende documenten : a) een curriculum vitae;b) een gemotiveerde brief waarin de kandidaat uiteenzet hoe hij meent te beantwoorden aan het profiel van de functiebeschrijving;c) een uittreksel uit de geboorteakte;d) een attest van goed gedrag en zeden uitgereikt gedurende de laatste drie maanden;e) een kopie van het diploma of de diploma's;f) elk document of getuigschrift dat de beroepservaring bewijst.g) het beheersplan van de GOMB, zoals hieronder beschreven, dat de schriftelijke eliminatieproef vormt. Ze moet worden ingediend uiterlijk op de laatste dag van de termijn bepaald in het bericht gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.

Enkel de kandidaturen die zijn ingediend overeenkomstig de voorgeschreven vorm en termijn komen in aanmerking.

Proeven De ingeschreven en toelaatbare kandidaten moeten het volgende afleggen : - een schriftelijke eliminatieproef; - een mondelinge eliminatieproef; - een eliminerend assessment.

De schriftelijke eliminatieproef bestaat uit de opmaak van een beheersplan van de GOMB met een algemene beschrijving van de instelling (operationele opdrachten, personeel, financiële situatie...), van de huidige juridische, economische, stedenbouwkundige en financiële toestand en van de human resources, een kritische analyse van de werking van de instelling, de visie van de kandidaat betreffende de toekomst van de GOMB als instrument van het gewestbeleid, betreffende de positionering van de GOMB ten opzichte van de andere gewestelijke operatoren, betreffende de ontwikkeling van de privaat-publieke partnerschappen en betreffende de gemengde projecten en tot slot de doelstellingen van de kandidaat indien hij wordt aangewezen als administrateur-generaal.

Dit verslag moet samen met de kandidaatstelling worden ingediend. De jury zal punten geven aan dit werk.

Om te slagen, moeten de kandidaten 60 % behalen voor deze proef.

De jury hoort uitsluitend de kandidaten die slaagden voor de schriftelijke proef.

De mondelinge proef bestaat uit de voorstelling van het beheersplan en een open discussie met de jury over de inhoud van dit verslag en over de criteria en vereiste kennis om het ambt te bekleden.

Via de mondelinge proef worden de volgende elementen beoordeeld : o de specifieke kennis en competenties voor het uit te oefenen ambt, o de vereiste bekwaamheden voor het uit te oefenen ambt, o de uiteenzetting van de kandidaat betreffende zijn geschiktheid in het licht van de functiebeschrijving.

De jury stelt een verslag met punten op van de mondelinge proef.

De kandidaten moeten 60 % behalen voor deze proef om deel te mogen nemen aan het assessment.

De assessmentproef bestaat uit een beoordeling van de managementcapaciteiten zoals omschreven in de functiebeschrijving.

Enkel de kandidaten die zowel voor de schriftelijke als voor de mondelinge proef minstens 60 % behaalden, mogen aan dit assessment deelnemen.

Deze assessmentproef wordt toevertrouwd aan een extern bedrijf dat een gemotiveerd verslag van elke kandidaat zal opstellen aan de jury.

Om te slagen voor het assessment moeten de kandidaten een gunstige beoordeling krijgen.

Het gemotiveerde verslag zal deel uitmaken van het verslag met punten van de jury met het oog op de eindevaluatie van het examen.

Een reglement alsook een informatiedossier over de GOMB dat de opstelling van het beheersplan toelaat, liggen ter beschikking van de kandidaten die ze aanvragen.

Bezoldiging De weddeschalen die momenteel in de GOMB worden toegepast zijn die gepubliceerd als bijlage bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031554 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031559 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vijfde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten (B.S. van 26.11.02 - p. 52523) zoals gewijzigd. Tegen de index van 1 maart 2012 schommelen de weddes tussen 82.186,45 euro en 109.176,67 euro bruto per jaar voor weddeschaal A600.

^