Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 30 november 2012

Vacante betrekking van directeur Oproep tot kandidaten die niet onder het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ressorteren Dit bericht is bestemd voor ambtenaren die niet tot het Ministerie van het Brussels Hoofdsted(...) De Brusselse Hoofdstedelijke Regering heeft tijdens haar vergadering van 19 juli 2012 beslist om vo(...)

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2012031804
pub.
30/11/2012
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacante betrekking van directeur (rang A3) Oproep tot kandidaten die niet onder het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ressorteren Dit bericht is bestemd voor ambtenaren die niet tot het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest behoren. Het is bedoeld voor de ambtenaren van een Ministerie, van een instelling van openbaar nut of van een autonoom overheidsbedrijf waarvan het personeel wordt aangeworven via SELOR, van het Rijk, van een Gemeenschap of van een ander Gewest.

De Brusselse Hoofdstedelijke Regering heeft tijdens haar vergadering van 19 juli 2012 beslist om volgende betrekking vacant te verklaren, in de personeelsformatie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest : Een betrekking van directeur van rang A3, Nederlandstalig of Franstalig, bij het Brussels Observatorium voor Preventie en voor Veiligheid (BOPV), op basis van artikel 64 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 6 mei 1999 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het MBHG. De betrekking is open verklaard bij de Administratieve Cel van het Brussels Observatorium voor Preventie en voor Veiligheid (BOPV) bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

I. Functiebeschrijving : De directeur(directrice) van de Administratieve Cel van het BOPV zorgt voor een efficiënt beheer en dito coördinatie en uitvoering van de acties die verband houden met de opdrachten van voornoemde cel. In die zin moet hij/ zij ervoor zorgen dat de doelstellingen van de cel en de andere organen van het BOPV worden behaald.

Hij/zij is resultaatgericht en moet voornamelijk het volgende doen : ? Het werk van het BOPV plannen zodat het zijn opdrachten zo goed mogelijk en binnen de gestelde termijnen vervult; ? De financiële middelen beheren waarover hij/zij beschikt; ? De partnerschappen beheren en efficiënt communiceren en op het vlak van preventie en veiligheid samenwerken met het kabinet van de Minister-President, de partners en de actoren van de verschillende bestuursniveaus; ? De activiteiten van de cel evalueren; ? Een klein team van hoog niveau leiden en erop toezien dat het kwaliteitsvolle prestaties levert.

II. Te vervullen voorwaarden : ? titularis zijn van de graad van attaché (rang A1) of eerste attaché (rang A2) of gelijkwaardig; ? beschikken over minstens 9 jaar niveau-anciënniteit; ? de evaluatie " gunstig " of gelijkwaardig bekomen hebben;

Deze voorwaarden worden beoordeeld op het ogenblik van de benoeming.

Kandidaturen moeten per aangetekend schrijven gericht worden aan de Voorzitter van de Directieraad van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Kruidtuinlaan 20, 1035 Brussel).

Uitsluitend de kandidaturen die binnen de twintig kalenderdagen (zaterdagen, zondagen en feestdagen zijn in de termijn inbegrepen), te rekenen vanaf de eerste werkdag na deze bekendmaking, per aangetekend schrijven worden ingediend, zijn geldig. Het postmerk geldt als datum waarop de kandidatuur is ingediend.

Kandidaten worden verzocht hun kandidatuur in te dienen met behulp van het "kandidatuurformulier" dat per e-mail aangevraagd kan worden op het adres grh.hrm@mbhg.irisnet.be In de kandidatuur moeten minstens volgende gegevens vermeld worden : - naam en voornamen; - geboorteplaats en -datum; - adres; - diploma('s); - beschrijving van de beroepsloopbaan; - de aanspraken die de kandidaat wil laten gelden om de te begeven betrekking te bekomen; ("aanspraken" omvat alle kennis (waaronder : gevolgd onderwijs en eventuele bijkomende opleidingen; opleidingen gevolgd bij de uitoefening van de functie, zelf verworven kennis) die door de kandidaat aangeleerd is en die hij/zij relevant acht in het licht van de belangrijkste doelstellingen vermeld in de functiebeschrijving van de te begeven betrekking). - de ervaring die de kandidaat wil laten geleden om de te begeven betrekking te bekomen; ("ervaring" omvat alle kennis die de kandidaat heeft verworven in het kader van zijn beroepsloopbaan en daarbuiten (afgezien van de "aanspraken") en die hij/zij relevant acht in het licht van de belangrijkste doelstellingen vermeld in de functiebeschrijving van de te begeven betrekking.) - de motivatie van de kandidaat om te werken rond de materies die behandeld worden door het Brussels Observatorium voor Preventie en voor Veiligheid (BOPV) en meer bepaald door de Administratieve Cel van het BOPV. - de motivatie van de kandidaat om de functie van directeur uit te oefenen. - datum en handtekening.

Volgende documenten moeten bij de kandidatuur worden gevoegd : - een afschift van het (de) diploma('s); - een afschrift van de akte van benoeming in de graad die vereist is om zich kandidaat te kunnen stellen. In geval deze graad niet zou voorkomen in de personeelsformatie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, zal de Directieraad zich uitspreken over de gelijkwaardigheid van deze graad en op grond daarvan over de ontvankelijkheid van de kandidatuur. - elk document en getuigschrift waaruit de beroepsloopbaan en beroepservaring blijkt waarvan de kandidaat gewag maakt. - het bewijs van een evaluatievermelding "gunstig" of gelijkwaardig.

De procedure voor het selecteren van de kandidaten wordt beschreven in de artikelen 67 tot 70 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 6 mei 1999 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Belgisch Staatsblad van 16/06/1999).

Het MBHG voert een gelijkekansenbeleid voor mannen en vrouwen.

Iedereen die meent over de nodige competenties te beschikken, wordt uitgenodigd zich kandidaat te stellen.

Het kandidatuurformulier en alle inlichtingen over de procedure kunnen bekomen worden bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Directie Human Resources en Gelijke Kansen, ter attentie van Mevr. Nadine SOUGNE, Directrice - 02-800 36 74 of grh.hrm@mbhg.irisnet.be.

^