Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 19 november 2015

Oproep tot kandidaturen met het oog op de toewijzing van de mandaten van leidend ambtenaar en adjunct leidend ambtenaar (A4+) bij de instelling van openbaar nut « Brussel Preventie & Veiligheid » Deze oproep tot kandidaten is erop geric(...) De mandatarissen worden aangesteld door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering. Brussel Preventie(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2015031771
pub.
19/11/2015
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Oproep tot kandidaturen met het oog op de toewijzing van de mandaten van leidend ambtenaar (A5) en adjunct leidend ambtenaar (A4+) bij de instelling van openbaar nut « Brussel Preventie & Veiligheid » Deze oproep tot kandidaten is erop gericht de mandaten van leidend ambtenaar en adjunct leidend ambtenaar toe te wijzen voor een nieuwe instelling van openbaar nut (ION) opgericht door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest De mandatarissen worden aangesteld door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

Brussel Preventie & Veiligheid is een ION opgericht bij ordonnantie van 28 mei 2015 (Belgisch Staatsblad, 10 juni 2015) die de preventie- en veiligheidsopdrachten moet vervullen die zijn toevertrouwd aan de bevoegde overheden van de Brusselse Agglomeratie in uitvoering van de zesde staatshervorming.

Het BPB wordt onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

In toepassing van boek IV van het voormelde besluit gaat de Brusselse Hoofdstedelijke Regering over tot openbare oproep tot kandidaten voor twee betrekkingen die bij mandaat moeten worden ingevuld : - de betrekking van leidend ambtenaar in rang A5; - de betrekking van adjunct leidend ambtenaar in rang A4+;

De mandaten hebben een duur van 5 jaar. De mandaathouders worden geëvalueerd in de loop van de uitvoering van hun mandaat.

De kandidaten voor een mandaatbetrekking dienen te voldoen aan toelaatbaarheidsvereisten voor overheidsbetrekkingen (artikel 34 van het voormelde besluit) en minstens één van de volgende beroepservaringen kunnen voorleggen : - over minstens negen jaar anciënniteit beschikken van niveau A of een vergelijkbaar niveau in overheidsdienst; - beschikken over een ervaring van minstens zes jaar in een leidinggevende functie. Onder ervaring in een leidinggevende functie wordt verstaan de ervaring inzake het beheer in een openbare dienst of in een organisatie van de privésector.

Ieder kandidatuurdossier bevat : - een toelichting van de titels en ervaring die de kandidaat doet gelden om voor de betrekking te solliciteren; - een motivatiebrief; - een beheersplan dat aangeeft hoe de kandidaat beoogt de vooropgestelde doelstellingen te verwezenlijken tijdens de duur van het mandaat, zoals deze zijn vastgesteld overeenkomstig artikel 464 van het voormelde besluit.

De functiebeschrijvingen, de vooropgestelde doelstellingen, het gestandaardiseerd curriculum vitae en alle informatie over de procedure zijn verkrijgbaar bij de Directie human resources van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Secretariaat van de selectiecommissies voor de mandaatfuncties in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest - 02.800.34.00 - grh.hrm@gob.brussels.

De kandidatuur dient op straffe van nietigheid bij aangetekend schrijven toegestuurd te worden binnen een termijn van 35 dagen. Deze termijn gaat in op de dag die volgt op de bekendmaking van deze vacantverklaring in het Belgisch Staatsblad.

De kandidaturen moeten onder dubbel gesloten omslag ter attentie van De Heer Rudi Vervoort, Minister-President van Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Hertogstraart 7-9, 1000 Brussel.

Indien de betrokkene zich kandidaat stelt voor meerdere betrekkingen, dan dient hij/zij voor elke van deze betrekkingen een afzonderlijk kandidatuurdossier samen te stellen dat afzonderlijk wordt verzonden.

De kandidaten die in aanmerking komen, worden uitgenodigd voor een gesprek met de bevoegde selectiecommissie.

Het gesprek voorziet in : - een onderzoek van het beheersplan, met vraag- en antwoordronde; - een assessmentproef (rollenspel) met medewerking van een extern selectiekantoor.

De selectiecommissie brengt voor elke kandidaat een gemotiveerd advies uit, rekening houdend met : - de functiebeschrijving en de mate waarin het profiel van de kandidaat en het resultaat van het gesprek hierbij aansluiten (met inbegrip van het assessment); - de opleiding en de beroepservaring die de kandidaat kan voorleggen; - de motivatiebrief - de mate waarin het beheersplan en de presentatie hiervan aansluiten bij de vooropgestelde doelstellingen.

De selectiecommissie deelt de kandidaten in hetzij bij groep A "geschikt", hetzij bij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

De Regering stelt de mandataris aan uit de lijst met "geschikte" kandidaten.

^