Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 12 juli 2016

****.****. - Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het **** **** Gewest. - Samenstelling van een ****. - Oproep van kandidaten ****.**** stelt een **** samen voor betrekkingen in de ****(...) De geldigheidsduur van deze **** is bepaald op drie jaar en kan eventueel worden verleng(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2016031475
pub.
12/07/2016
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

**** HOOFDSTEDELIJK GEWEST


****.****. - Gewestelijke **** voor het **** **** Gewest. - **** van een ****. - **** van kandidaten (****/****) ****.**** stelt een **** samen voor betrekkingen in de graad van directeur, niveau ****, rang ****3 (****/****).

De geldigheidsduur van deze **** is bepaald op drie jaar en kan eventueel worden verlengd.

**** **** **** kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten voldoen aan de volgende **** : -zich gedragen op een wijze die strookt met de vereisten van het ambt; - burgerlijke en politieke rechten genieten; - voldoen aan de wetten van de dienstplicht; - houder zijn van een diploma of **** dat overeenkomt met het niveau van de te verlenen graad opgenomen in bijlage **** bij het besluit van de **** Hoofdstedelijke **** van 27 maart 2014 houdende het administratief statuut en de **** van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het **** **** Gewest.

**** vrijgesteld van deze voorwaarde : de statutaire ambtenaren van de volgende instellingen, voor zover ze het bewijs leveren dat ze in hun instelling van oorsprong geslaagd zijn voor een toegangsexamen in het niveau van de toe te kennen graad, georganiseerd door **** voor algemene materies : ****) de ministeries en de instellingen van openbaar nut die afhangen van de federale ****, de gemeenschappen en de gewesten;****) de **** ****, de **** **** en de **** ****; - slagen voor de **** georganiseerd door de raad van bestuur; - de medische geschiktheid bezitten die vereist is voor het uit te oefenen ambt.

**** betrekking is toegankelijk voor personen die ten minste 9 jaar anciënniteit hebben in niveau **** (of gelijkwaardig) in de openbare sector of de ****.

**** de jaren gepresteerd in de openbare sector als in de **** worden in aanmerking genomen voor de berekening van de anciënniteit.

De raad van bestuur beoordeelt de **** van de graden wanneer hij over de ontvankelijkheid van de kandidaturen beslist.

**** **** moeten vervuld zijn uiterlijk op het ogenblik van de indiening van de kandidatuur.

**** **** om een reserve voor de volgende twee betrekkingen : 1) Directeur/directrice **** van het departement **** en **** en het departement Prospectie, **** en **** OPDRACHT **** medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** **** bij : ? de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van ****.**** inzake het departement **** en **** en het departement Prospectie, **** en Boekhouding; ? de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement **** en **** en het departement Prospectie, **** en **** door : **** prospecties, minnelijke verwervingen en onteigeningen te coördineren en op te volgen; **** de ontwikkelingsfase van de **** die ****.**** in eigen beheer, op basis van privaat-publieke samenwerking of in het kader van een opdracht vanwege een gemeente of het gewest realiseert op te volgen en te coördineren; **** de ontwikkeling van nieuwe **** van ****.**** en van **** voor bedrijven waarin ****.**** een centrale rol speelt op te volgen en te coördineren; **** te waken over de kwaliteit van de prestaties van de twee departementen; ? het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van de betrokken departementen.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van ****.**** door : ? **** en een hoog niveau van samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; ? de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; ? eventuele problemen te identificeren en oplossingen voor te stellen aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

ACTIVITEITEN coördinatie van het departement **** en **** en het departement Prospectie, **** en Boekhouding ? de hiërarchische verantwoordelijken bijstaan in het algemene dossierbeheer en zich eveneens persoonlijk toeleggen op de uitvoering; ? de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : **** de informatie en de beslissingen genomen door de hogere instanties adequaat overbrengen en verspreiden; **** de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; **** operationele problemen oplossen en begeleiding bieden bij moeilijke dossiers; **** vragen van medewerkers beantwoorden over de taken die zij moeten uitvoeren; **** toezien op het bereiken van de resultaten, de verbetering ervan, de **** uitvoering van de taken en de naleving van de termijnen; **** problemen oplossen bij **** door bij voorrang de medewerkers van de eigen coördinatie in te schakelen en door zelf een aantal dossiers te behandelen; **** de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden; **** de interdepartementale coherentie verzekeren in het beheer van de dossiers die een transversale aanpak vergen; **** de taken superviseren en controleren; ? het **** ondersteunen bij het ****, het motiveren en het evalueren van de medewerkers; ? instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de betrokken departementen (deelnemen aan overlegvergaderingen, de planningen van zijn departementen afstemmen op die van andere departementen ...); ? eventuele problemen identificeren en melden, en oplossingen voorstellen; ? ****.**** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; ? zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, de materies en/of de technieken die betrekking hebben op de departementen; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; ? de **** van de medewerkers van de betrokken departementen (in samenspraak met het ****) formuleren; ? toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; ? reglementaire en wetteksten opmaken en/of meewerken aan de opmaak ervan. projecten opstarten, beheren en opvolgen ? de dossiers beheren met mogelijke delegatie aan het ****; ? elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; ? een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; ? de taken superviseren en controleren; ? vergaderingen organiseren, eraan deelnemen en ze leiden; ? de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, de termijnen en de begrotingen; ? problemen identificeren en melden, en oplossingen voorstellen; ? toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; ? zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, materies en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

PROFIEL VAN DE BEKWAAMHEDEN Niveau : **** KENNIS ? de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; ? de algemene organisatie en **** van ****.****; ? de opdracht en prioriteiten van de algemene directie waar de functie bij hoort; ? de algemene en specifieke administratieve procedures; ? voldoende kennis van of ervaring in de materies en de reglementering die de betrokken departementen behandelen, meer bepaald inzake : **** economische ontwikkeling **** **** **** **** **** publiek-privaat **** **** private economische sector **** stedenbouw/milieu/sanering **** ruimtelijke ordening **** **** **** controle van de besteding van **** PRAKTISCHE VAARDIGHEDEN ? **** die verband houden met de ****; **** één of meerdere teams leiden; **** één of meerdere diensten coördineren en beheren : **** toezien op het ****, en zin voor analyse, structuur en doorzicht hebben; **** delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; **** duidelijk communiceren; **** de medewerkers adviseren en motiveren; **** de medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; ? inzicht hebben in de ****; ? de technieken, methoden en hulpmiddelen die te maken hebben met de activiteiten van de functie goed beheersen en de evolutie ervan opvolgen; ? zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; ? onderhandelen met de private en de publieke sector.

**** ? zich in zijn relatie met de medewerkers en externe personen laten inspireren door de regels eigen aan de ****, teamgeest en professionalisme; ? zijn verbintenissen nakomen en verantwoordelijkheden nemen; ? een actieve **** aannemen; ? een positieve en constructieve houding aannemen; ? het arbeidsreglement naleven en doen naleven; ? zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethoden en regels.

RAPPORTEERT AAN : naargelang van het geval, de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder of de administrateur-generaal en, in elk geval, aan de directeur-generaal van de **** Expansie. 2) Directeur/directrice **** van het departement **** en **** en het departement **** en Budgettaire **** OPDRACHT **** medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** bij : ? de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van ****.**** inzake het departement **** en Begroting; ? de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement **** en **** en het departement **** en Budgettaire **** door : **** in te staan voor de voorbereidende fase van de **** die in het kader van de privaat-publieke samenwerking of op basis van stedenbouwkundige lasten worden uitgevoerd; **** de uitgaven en ontvangsten van ****.**** voor de verschillende projecten op te volgen; **** een databank van de evolutie van de verschillende projecten te ontwikkelen en te beheren; ? de opstart en het beheer van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van de betrokken departementen;

Bijdragen tot de goede werking en het imago van ****.**** door : ? **** en een hoog niveau van samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; ? de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; ? eventuele problemen te identificeren en oplossingen voor te stellen aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

ACTIVITEITEN coördinatie van het departement **** en **** en het departement **** en Budgettaire **** ? de hiërarchische verantwoordelijken bijstaan in het algemene dossierbeheer en zich eveneens persoonlijk toeleggen op de uitvoering; ? de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : **** de informatie en de beslissingen genomen door de hogere instanties adequaat overbrengen en verspreiden; **** de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; **** operationele problemen oplossen en begeleiding bieden bij moeilijke dossiers; **** vragen van medewerkers beantwoorden over de taken die zij moeten uitvoeren; **** toezien op het bereiken van de resultaten, de verbetering ervan, de **** uitvoering van de taken en de naleving van de termijnen; **** problemen oplossen bij **** door bij voorrang de medewerkers van de eigen coördinatie in te schakelen en door zelf een aantal dossiers te behandelen; **** de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden; **** de interdepartementale coherentie verzekeren in het beheer van de dossiers die een transversale aanpak vergen; **** de taken superviseren en controleren; ? het **** ondersteunen bij het ****, het motiveren en het evalueren van de medewerkers; ? instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de betrokken departementen (deelnemen aan overlegvergaderingen, de planningen van zijn departementen afstemmen op die van andere departementen ...); ? eventuele problemen identificeren en melden, en oplossingen voorstellen; ? ****.**** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; ? zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, de materies en/of de technieken die betrekking hebben op de departementen; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; ? de **** van de medewerkers van de betrokken departementen (in samenspraak met het ****) formuleren; ? toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; ? reglementaire en wetteksten opmaken en/of meewerken aan de opmaak ervan. projecten opstarten, beheren en opvolgen ? de dossiers beheren met mogelijke delegatie aan het ****; ? elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; ? een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; ? de taken superviseren en controleren; ? vergaderingen organiseren, eraan deelnemen en ze leiden; ? de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, de termijnen en de begrotingen; ? problemen identificeren en melden, en oplossingen voorstellen; ? toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; ? zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, materies en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

PROFIEL VAN DE BEKWAAMHEDEN Niveau : **** KENNIS ? de organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; ? de algemene organisatie en **** van ****.****; ? de opdracht en prioriteiten van de algemene directie waar de functie bij hoort; ? de algemene en specifieke administratieve procedures; ? voldoende kennis van of ervaring in de materies en de reglementering die de betrokken departementen behandelen, meer bepaald inzake : **** stadsvernieuwing **** **** **** **** **** publiek-privaat **** **** de wet-**** **** stedenbouw/milieu/sanering **** **** **** controle van de besteding van **** PRAKTISCHE VAARDIGHEDEN ? **** die verband houden met de ****; **** één of meerdere teams leiden; **** één of meerdere diensten coördineren en beheren : **** toezien op het ****, en zin voor analyse, structuur en doorzicht hebben; **** delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; **** duidelijk communiceren; **** de medewerkers adviseren en motiveren; **** de medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; ? inzicht hebben in de ****; ? de technieken, methoden en hulpmiddelen die te maken hebben met de activiteiten van de functie goed beheersen en de evolutie ervan opvolgen; ? zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; ? onderhandelen met de private en de publieke sector.

**** ? zich in zijn relatie met de medewerkers en externe personen laten inspireren door de regels eigen aan de ****, teamgeest en professionalisme; ? zijn verbintenissen nakomen en verantwoordelijkheden nemen; ? een actieve **** aannemen; ? een positieve en constructieve houding aannemen; ? het arbeidsreglement naleven en doen naleven; ? zich nauwkeurig houden aan de interne afspraken, werkmethoden en regels.

RAPPORTEERT AAN : naargelang van het geval, de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder of de administrateur-generaal en, in elk geval, aan de directeur-generaal van de **** **** van de kandidaturen **** ontvankelijk te zijn, moet de kandidatuur worden ingediend : - hetzij bij een ter post aangetekend schrijven gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van ****.**** op het volgende adres : **** **** 6 in 1080 ****, - hetzij door persoonlijke overhandiging aan de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs, en uiterlijk toekomen op 9 september 2016.

Elke kandidaatstelling moet : 1- minstens de volgende elementen bevatten : ****) ze moet door de kandidaat gedateerd en ondertekend zijn;****) ze moet de naam, de voornaam en de graad van de kandidaat vermelden;****) ze moet uitdrukkelijk vermelden hoe de kandidaat denkt te beantwoorden aan de bovenstaande ****. 2- vergezeld zijn van de volgende documenten : ****) een curriculum vitae, ****) een gemotiveerde brief waarin de kandidaat uiteenzet hoe hij meent te beantwoorden aan het profiel van de functiebeschrijving, ****) een uittreksel uit de geboorteakte, ****) een attest van goed gedrag en zeden uitgereikt gedurende de laatste drie maanden, ****) een kopie van het behaalde diploma of de behaalde diploma's, ****) elk document of getuigschrift dat de beroepservaring bewijst. **** de kandidaturen die zijn ingediend overeenkomstig de voorgeschreven vorm en termijn komen in aanmerking.

**** De ingeschreven en toelaatbare kandidaten worden onderworpen aan : - een schriftelijke **** met open vragen en/of ****, - een mondelinge ****, - een **** ****.

De proeven betreffen de aangelegenheden die te kennen zijn voor de functie.

**** mondelinge proef bestaat uit een hoorzitting voor een jury en is enkel voor die kandidaten die minstens 60% van de punten behaalden voor de schriftelijke proef.

**** de kandidaten die 60% behaalden voor elk van de twee voorgaande proeven mogen deelnemen aan het **** ****.

**** **** **** bestaat uit een beoordeling van de **** zoals omschreven in de functiebeschrijvingen.

Kandidaten kunnen het reglement op aanvraag verkrijgen.

**** bezorgen van deze inlichtingen impliceert geenszins dat de kandidatuur ontvankelijk is.

^