Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 03 september 2018

Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van directeur-generaal (A5) IT en Vereenvoudiging bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel in de beide taalrollen De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel is onderworpen aan de bepalin(...) - directeur-generaal (A5) IT en Vereenvoudiging bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Over(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2018013503
pub.
03/09/2018
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van directeur-generaal (A5) IT en Vereenvoudiging bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel in de beide taalrollen De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel. Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - directeur-generaal (A5) IT en Vereenvoudiging bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.

De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel (GOB) is de instelling die instaat voor de voorbereiding en de uitvoering van het beleid van de Brusselse Regering, met als prioriteit het afleveren van een optimale dienst aan de burgers van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De GOB heeft als opdracht om: o De economische ontwikkeling en het creëren van banen te bevorderen. o De openbare ruimte in te richten en de uitrustingen inzake mobiliteit en onroerend erfgoed te beheren. o De ontwikkeling van het grondgebied door middel van stedenbouw, de bewaring van onroerend erfgoed, de stedelijke renovatie en kwaliteitshuisvesting te sturen. o De openbare financiën beheren, met inbegrip van de organisatie van de controle. o De plaatselijke besturen organiseren, adviseren, controleren en financieren. o Een efficiënte vertegenwoordiging van de GOB verzekeren bij nationale, Europese en internationale instanties en de rol van Brussel als hoofdstad van Europa integreren. o De acties van de besturen coördineren en hen assisteren door middel van een adequaat `human ressources'-beleid in een kwaliteitsinfrastructuur.

De GOB voert de beleidsbeslissingen uit die werden genomen door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering en door de ministers en staatssecretarissen in hun bevoegdheidsdomeinen.

Bovenop de gezamenlijke diensten die worden geleid door de secretaris-generaal en de adjunct-secretaris-generaal, is de GOB opgebouwd uit 6 andere besturen die bevoegd zijn voor specifieke materies: o Brussel Economie en Werkgelegenheid (BEW) o Brussel Plaatselijke Besturen (BPB) o Brussel Financiën en Begroting (BFB) o Brussel Huisvesting (BH) o Brussel Stedenbouw en Erfgoed (BSE) (voorlopig) o Brussel Mobiliteit (BM) De gezamenlijke diensten hebben een raadgevings- en ondersteuningsrol op het vlak van de organisatie en op administratief niveau, evenals inzake de coördinatie en de uitvoering van transversale dossiers en doelstellingen.

Een herstructurering, waartoe besloten werd door de Regering, zal op termijn leiden tot de oprichting van 3 nieuwe algemene directies voor hulp en ondersteuning: o Algemene directies HR-beheer en Facilities o Algemene directie ICT en Administratieve Vereenvoudiging o Brussels International Deze herstructurering zal een efficiënt beheer van elk van zijn opdrachten toestaan en een meer efficiënte concentratie van de secretarissen-generaal op de coördinatie tussen de algemene directies.

In afwachting van deze doorvoering, leiden de secretaris-generaal en de adjunct-secretaris-generaal deze hulp- en ondersteuningsdiensten verder op een rechtstreekse manier en volgens een samenwerkingsprotocol dat door de Regering moet worden goedgekeurd.

De algemene directie "IT & Vereenvoudiging" groepeert de huidige GOB-directies: IT-Coördinatie, Archieven en Easybrussels (cf. beslissing Ministerraad 20/6/2016 en 24/11/2016).

De betrekking is geopend in de beide taalrollen.

De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 36 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 442 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A hebben; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.

Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten: - een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van een gestandaardiseerd cv.

De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een gesprek. Dit omvat onder meer een assessmentproef, zoals bepaald door artikel 452 van voornoemd besluit.

De assessmentproef bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.

Na afloop van het gesprek brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.

Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel.

Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De aangetekende brief moet een dubbele verzegelde envelop bevatten (elke envelop moet het opschrift "kandidatuur directeur-generaal (A5) IT en Vereenvoudiging bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel " - "vertrouwelijk: niet openen aub" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: ebalducci@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - 02/435.15.39 - ebalducci@talent.brussels

^