Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 31 mei 2021

Oproep tot kandidaten voor 6 vacante betrekkingen van adviseur A3 vacant verklaard via bevordering naar de hogere klasse bij de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk beslui a) Algemene Directie Energie VAC 2535 1 emp(...)

bron
federale overheidsdienst economie, k.m.o., middenstand en energie
numac
2021041708
pub.
31/05/2021
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE


Oproep tot kandidaten voor 6 vacante betrekkingen van adviseur A3 vacant verklaard via bevordering naar de hogere klasse bij de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen van adviseur A3 vacant verklaard via bevordering naar de hogere klasse. De titel van adviseur is hiërarchisch ingedeeld bij de klasse A3. a) Algemene Directie Energie

VAC 2535

1 emploi de Conseiller avis juridiques, réglementation et contentieux

Expert

VAC 2535

1 betrekking van Adviseur juridisch advies, reglementering en geschillen

Expert


b) Algemene Directie Kwaliteit en Veiligheid

VAC 2536

1 emploi de Conseiller - Adjoint du chef de service - Contrôle Sécurité Sud (francophone)

Expert

VAC 2536

1 betrekking van Adviseur - Adjunct van het diensthoofd - Controle Veiligheid Zuid (Franstalig)

Expert

VAC 2537

1 emploi de Conseiller - Responsable technique

People Manager

VAC 2537

1 betrekking van Adviseur - Technisch verantwoordelijke

People Manager


c) Algemene Directie Statistiek - Statistics Belgium

VAC 2538

1 emploi de Conseiller `statistiques marché du travail'

Expert

VAC 2538

1 betrekking van Adviseur `Statistieken arbeidsmarkt'

Expert


d) Stafdienst ICT

VAC 2539

1 emploi de Conseiller - Chef d'équipe Development Demographic Statistics

People manager

VAC 2539

1 betrekking van Adviseur - Teamleader Development Demographic statistics

People manager


e) Directie Communicatie

VAC 2540

1 emploi de Conseiller Porte-parole - Coordinateur

People manager

VAC 2540

1 betrekking van Adviseur woordvoerder - Coördinator

People manager


II.BEKENDMAKING VAN DE VACANTE BETREKKINGEN De bekendmaking van de vacante betrekkingen wordt via e-mail vanuit vac@economie.fgov.be verzonden aan de benoembare ambtenaren voor een bevordering naar de klasse A3, dit via hun professioneel e-mailadres (voornaam.naam@economie.fgov.be).

De ambtenaar bevestigt de goede ontvangst van deze e-mail aan vac@economie.fgov.be binnen een termijn van 5 werkdagen. Indien er geen reactie ontvangen wordt binnen deze termijn, zal een aangetekende zending volgen aan het door hem laatst opgegeven adres.

Wanneer de ambtenaar om welke reden ook tijdelijk uit de dienst verwijderd is, wordt hem de bekendmaking van de vacante betrekkingen verzonden via e-mail aan het door hem laatst opgegeven e-mailadres.

Ook hier wordt van de ambtenaar gevraagd de goede ontvangst te bevestigen binnen de 5 werkdagen. Indien er geen reactie ontvangen wordt, zal een aangetekende zending volgen aan het door hem laatst opgegeven adres.

De medewerkers van de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie hebben op de volgende manieren toegang tot de functiebeschrijvingen van de vacante betrekkingen: - als bijlage bij het dienstorder (via intranet) - indien u geen toegang heeft tot het intranet, via volgende link naar het extranet voor promoties.

Indien het onmogelijk is de functiebeschrijvingen op één van bovenstaande manieren te verkrijgen, kan u contact opnemen met vac@economie.fgov.be.

III. DEELNEMINGS- EN BENOEMINGS-VOORWAARDEN De betrekkingen in de klasse A3 zijn toegankelijk voor de statutaire personeelsleden van de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie die op de datum waarop het bericht van de vacante betrekkingen wordt meegedeeld: - ten minste vier jaar klasseanciënniteit in A2 of ten minste zes jaar klasseanciënniteit in A1 of ten minste zes jaar klasseanciënniteit in A1 en A2 samen hebben.

Voor het berekenen van de klasseanciënniteit komen alleen de werkelijke diensten in aanmerking die de ambtenaar als stagiair en als Rijksambtenaar verricht heeft als lid van het personeel van een ministerie of van een federale overheidsdienst en zonder vrijwillige onderbreking. Daarnaast worden ook volgende diensten in aanmerking genomen voor de berekening van de klasseanciënniteit: - de werkelijk gepresteerde diensten in de hoedanigheid van contractueel personeelslid in dezelfde klasse - de, vóór de datum van 1 december 2004, werkelijk gepresteerde diensten, in welke hoedanigheid ook, in het federaal administratief openbaar ambt in niveau 1 - de geleverde diensten, in een functie die als analoog erkend wordt door de voorzitter van het directiecomité of zijn gemachtigde, in de openbare diensten van de Staten die deel uitmaken van de Europese Economische Ruimte of van de Zwitserse Bondstaat; de personeelsleden aangeworven door publiekrechtelijke - die niet hiervoor bedoeld zouden worden - of privaatrechtelijke rechtspersonen in een rechtspositie die eenzijdig bepaald is door de bevoegde overheid of krachtens een wettelijke of decretale machtiging, door hun bevoegde bestuursorgaan, worden beschouwd als behorend tot de openbare diensten.

Daarnaast moet de ambtenaar, om aanspraak te maken op een bevordering naar de hogere klasse: - zich in een administratieve stand bevinden waarin hij zijn aanspraken op bevordering kan doen gelden - geen vermelding "te verbeteren" of "onvoldoende" hebben verkregen op het einde van zijn evaluatie.

IV. SOLLICITATIEPROCEDURE 1. Hoe voor een betrekking solliciteren? Om te solliciteren voor een vacante betrekking bezorgt u uw nauwkeurig en volledig ingevuld sollicitatiedossier per e-mail aan vac@economie.fgov.be. U bezorgt eveneens een kopie aan uw bestuurshoofd.

Het sollicitatiedossier kan u downloaden van het intranet van de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie (Personeel - Loopbaanmogelijkheden - Bevorderingen) of van het extranet van promoties.

U dient dit dossier in binnen een termijn van 10 werkdagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op die waarop de bekendmaking van de vacante betrekkingen aan de ambtenaar werd overhandigd of door de post is aangeboden. Wanneer de eerste of de laatste dag van de termijn een zaterdag, een zondag of een wettelijke feestdag is, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag. 2. Stappen na de sollicitatie Stap 1 - Onderzoek van de ontvankelijkheid van de sollicitatie. De Stafdienst Personeel en Organisatie onderzoekt de ontvankelijkheid van de kandidatuur.

Indien de kandidatuur niet ontvankelijk blijkt te zijn, wordt ze geweigerd. De kandidaat, evenals zijn bestuurshoofd, ontvangt hiervan een e-mail waarin de redenen van de verwerping worden meegedeeld. Deze redenen kunnen zijn: - geen statutair ambtenaar zijn - onvoldoende klasseanciënniteit hebben op de datum waarop het bericht van de vacante betrekkingen wordt meegedeeld - de vermelding 'onvoldoende' of 'te verbeteren' gekregen hebben op zijn laatste evaluatie - zich niet in een administratieve stand bevinden waarin hij zijn aanspraken op bevordering kan doen gelden - het sollicitatiedossier ingediend buiten de termijn van 10 werkdagen.

Indien de kandidatuur ontvankelijk blijkt te zijn, zal de Stafdienst Personeel en Organisatie de volgende stappen ondernemen.

Stap 2 - Selectieprocedure. 2.1. In geval van een betrekking van Expert A3 of Project manager A3 zullen de kandidaten door de Stafdienst Personeel en Organisatie worden uitgenodigd voor een interview. Dit interview staat in het teken van een grondig onderzoek van de informatie die in hun sollicitatiedossier is vermeld en is bedoeld om het Directiecomité advies te kunnen geven over de mate waarin zij in de lijn liggen van het competentieprofiel. De kandidaten zullen worden gevraagd naar hun motivatie, visie en ambities voor de vacante functie. 2.2. In geval van een betrekking van People manager A3, zullen de kandidaten worden uitgenodigd om deel te nemen aan een screeningsprocedure door de Stafdienst Personeel en Organisatie. Deze omvat een reeks praktijksimulaties (een rollenspel en een presentatie-oefening) en een interview. Tijdens deze simulaties wordt het gedrag van de kandidaten geobserveerd door meerdere assessoren ten opzichte van een vooropgesteld competentieprofiel. Het interview staat in het teken van een grondig onderzoek van de informatie die in hun sollicitatiedossier is vermeld. Deze screeningsprocedure is bedoeld om het Directiecomité advies te kunnen geven over de mate waarin de geobserveerde competenties bij de kandidaten in de lijn liggen van het competentieprofiel. De kandidaten zullen worden gevraagd naar hun motivatie, visie en ambities voor de vacante functie.

Stap 3 - Bespreking op het Directiecomité.

Het Directiecomité van de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie zal de kandidaturen analyseren en de eventuele laurea(a)t(en) aanwijzen.

De kandidaten worden vervolgens door het secretariaat van het Directiecomité geïnformeerd over het standpunt ingenomen door het Directiecomité alsook over de beroepsmogelijkheden.

Stap 4 - Indien er geen beroep wordt ingediend of als er geen beroepsmogelijkheden meer overblijven, zal het voorstel voorgelegd worden aan de Minister.

De kandidaat die benoemd wordt zal de functie van de betrekking waarop hij wordt benoemd, effectief moeten uitoefenen.

Bij benoeming van het personeelslid op een vacante betrekking waarop hij een hogere functie uitoefent, dient er een geldelijke regularisatie te gebeuren.

Voor bijkomende vragen kan u telefonisch contact opnemen met Insen De Rop (02/277.68.85) of Patrick Martin (02/277.67.75) of via e-mail op vac@economie.fgov.be.

De Voorzitter van het Directiecomité, S. WATERBLEY

^