Etaamb.openjustice.be
Wet
gepubliceerd op 23 november 2016

Nationale projectoproep 2017 voor opvang Inleiding Het Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers is een instelling van openbaar nut. Fedasil staat onder de voogdij van de Staatssecretaris voor Asiel en Migratie. Fedasil(...) Algemeen kader Krachtens art. 62 van de wet van 12 januari 2007 betreffende de opvang van asielz(...)

bron
federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers
numac
2016011467
pub.
23/11/2016
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERAAL AGENTSCHAP VOOR DE OPVANG VAN ASIELZOEKERS


Nationale projectoproep 2017 voor opvang Inleiding Het Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers (Fedasil) is een instelling van openbaar nut. Fedasil staat onder de voogdij van de Staatssecretaris voor Asiel en Migratie.

Fedasil heeft als opdracht materiële hulp te verlenen aan asielzoekers en aan andere categorieën van vreemdelingen die eveneens recht hebben op opvang. Fedasil organiseert hiertoe, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en beheert de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de NBMV). Het Agentschap coördineert ook de programma's voor vrijwillige terugkeer en draagt, tenslotte, bij tot het uitwerken en voorbereiden van een coherent opvangbeleid.

Algemeen kader Krachtens art. 62 van de wet van 12 januari 2007Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/01/2007 pub. 07/05/2007 numac 2007002066 bron programmatorische federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding en sociale economie Wet betreffende de opvang van asielzoekers en van bepaalde andere categorieën van vreemdelingen type wet prom. 12/01/2007 pub. 19/10/2007 numac 2007000860 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de opvang van asielzoekers en van bepaalde andere categorieën van vreemdelingen sluiten betreffende de opvang van asielzoekers en van bepaalde andere categorieën van vreemdelingen kan "het Agentschap [...] aan partners de taak toevertrouwen om aan begunstigden van de opvang materiële hulp te verstrekken zoals voorzien in deze wet. [...] Met het oog hierop sluit het Agentschap overeenkomsten af." Deze projectoproep verschijnt in het kader van de wettelijke bepalingen betreffende de materiële hulp die wordt toegekend aan begunstigden van de opvang voorzien in de wet en van de doelstellingen vastgelegd in de algemene beleidsnota inzake de opvang van asielzoekers en andere begunstigden van opvang.

De ingediende projecten dienen te beantwoorden aan de huidige noden in het opvangnetwerk en de visie van het Agentschap omtrent haar nationale projectfinanciering. De prioriteit van het Agentschap zal hierbij uitgaan naar die projecten die 1) een verhoging van deelname door asielzoekers aan het maatschappelijk leven toelaten, 2) tegemoetkomen aan de opvangnoden van kwetsbare doelgroepen 3) inspelen op noden in het kader van de implementatie van het nieuw opvangmodel of 4) de kennis van asielzoekers inzake de waarden en normen van de Belgische samenleving versterken.

Het afsluiten van de eigenlijke projectovereenkomsten die uit deze projectoproep voortvloeien, kan slechts plaatsvinden na formele goedkeuring door de verschillende betrokken instanties.

Het Selectiecomité bepaalt de door Fedasil gefinancierde projecten binnen de grenzen van de daarvoor toegekende budgetten voor het jaar 2017 en onder voorbehoud van de goedkeuring van de begroting 2017 van Fedasil.

Enkel de projecten die voldoen aan de onderstaande voorwaarden komen in aanmerking.

Prioriteiten van de projectoproep 2017 De hierna genoemde prioriteiten, werden goedgekeurd door het Directiecomité en de Staatssecretaris voor Asiel en Migratie.

PRIORITEIT I : Verhoging deelname asielzoekers aan het maatschappelijk leven -Faciliteren van de toegang van asielzoekers tot het verenigingsleven (sportorganisaties, jeugdbewegingen, ... ) door uitwerken en uitrollen van een methodiek op niveau van de regionale en landelijke koepelorganisaties (in kaart brengen aanbod, infosessies voor asielzoekers /organisaties, praktische afspraken, ondersteuning op terrein, helpdesk, Q&A, e.d.). - Nemen van initiatieven door de culturele sector met sterk wervend aspect die door hun reikwijdte en methodologie sterk inspirerend werken voor andere culturele organisaties zodat deze asielzoekers actiever in hun werking te betrekken. - Organiseren van netwerkevents met specifieke beroepsgroepen (artsen, leerkrachten, lokale ambtenaren, werkgeversconfederaties, e.d.) om hun kennis omtrent de doelgroep te verhogen, hen handvaten aan te reiken om de contacten te faciliteren en om onderling goede praktijken uit te wisselen. - Faciliteren van de toegang van asielzoekers tot scholing en opleiding via: o voorbereiden en ondersteunen kinderen bij hun integratie in het lokaal onderwijsnet (OKAN, Classes-Passerelles, ...) door ontwikkelen van methodieken, leven in opvang afstemmen met lokaal onderwijsnet, e.d.; o faciliteren van de toegang voor volwassen tot lokaal vormingsaanbod (NT2, avondonderwijs, e.d.); o organiseren van specifieke voorbereidende beroepsopleidingsmodules (deze moeten kortlopend zijn, verschillende instapmomenten hebben, een certificaat opleveren en gegeven worden in een contacttaal); o organiseren van universitaire trajecten voor asielzoekers die hogere studies wensen aan te vatten of te hernemen. - Faciliteren van de toegang van asielzoekers tot de arbeidsmarkt via : o organisatie van opleidingssessies, infosessies, e.d. vanuit koepelorganisaties voor hun leden; o informeren van de asielzoekers. - Faciliteren van de toegang van asielzoekers tot de huisvestingsmarkt via : o organisatie van opleidingssessies, infosessies, e.d. vanuit koepelorganisaties voor hun leden; o informeren van de asielzoekers. - Faciliteren van de toegang van asielzoekers tot andere diensten gelinkt aan integratie : o (koepel)organisaties worden ondersteund in het sensibiliseren, informeren van hun leden aangaande de problematiek van asielzoekers in hun domein, door het geven van infosessies, het uitgeven van folders, het organiseren van helpdesk, het ontwikkelen van tools, ... . - Ontwikkelen en uitrollen van een methodiek om vrijwilligerswerk door asielzoekers te stimuleren (in kaart brengen mogelijkheden, sensibilisering, uitklaren praktische modaliteiten).

PRIORITEIT II: Tegemoetkomen aan de specifieke opvangnoden en behoeften van kwetsbare doelgroepen A. Medische doelgroepen - Creëren van opvang en aangepaste begeleiding voor zwaar zieke personen en/of personen met een ernstige handicap (volwassenen en/of kinderen) in lokale opvanginitiatieven gelegen in centrumsteden (aanwezigheid ziekenhuizen met sterk uitgebouwde faciliteiten zoals. dialyse, chemo-radio therapie, ...) en het uitbouwen van de nodige samenwerkingsverbanden met diverse externe zorgverstrekkers.

B. Sociaal kwetsbare doelgroepen - Uitwerken en uitrollen van een geïntegreerde aanpak voor sociaal kwetsbare groepen zoals personen die folteringen of andere ernstige vormen van fysiek, psychologisch, seksueel geweld hebben ondergaan; opvangbegunstigden met een verslavingsproblematiek; LGBT; jonge gezinnen. De aanpak moet zowel inzetten op identificatie/ begeleiding/ toeleiding van de opvangbegunstigden (in de vorm van een begeleidingstraject) als op sensibilisering/ ondersteuning/ opleiding van medewerkers. De aanpak dient eveneens netwerk-breed zijn en minstens in één gehele opvangregio uitgerold te worden. - Vergroten van het aanbod aan communicatiemiddelen (bv aangepaste tools voor bewoners die blind, doof, analfabeet zijn) en tolken (bv meer webcamtolken, meer tolken die gespecialiseerd zijn in bepaalde gevoelige contexten zoals mensenhandel, geweld, psychische aandoeningen).

C. Niet begeleide minderjarigen - Ondersteunen van pleegzorgdiensten in het proces van werving, matching en opvolging om opvang van NBMV in pleeggezinnen te faciliteren. Dit met bijzondere focus op erkende NBMV en NBMV met een hoge beschermingsgraad. - Versterken van aangepaste opvang en/of crisisopvang (time-out) in regio Noord voor NBMV met problematisch gedrag in de opvangstructuur D. Gedragsproblematiek - Ondersteunen van medewerkers uit opvangstructuren in de aanpak van crisissituaties (problematisch gedrag van kinderen, jongeren of volwassen met belangrijke impact op de werking van de opvangstructuur) door 1) snelle interventie (via mobiele teams, helpdesk) door 2) een snelle evaluatie van de noden en door 3) toeleiding op korte termijn naar de psychiatrie en/of ander bestaand aangepast zorgaanbod. De interventies moeten netwerk-breed zijn en minstens één gehele opvangregio omvatten (met focus buiten Brussel). - Ondersteunen van opvangmedewerkers met betrekking tot de radicalisering bij minderjarigen en jongvolwassenen. Dit op vlak van technische vorming (herkennen van signalen, wanneer is iets problematisch) en praktische vorming (gesprekstechnieken, hoe praktisch reageren).

PRIORITEIT III : Inspelen op noden in het kader van de implementatie van het nieuwe opvangmodel binnen het opvangnetwerk A. Aangepaste opvang - Aanreiken van een methodologie en tools aan de individuele opvanginitiatieven om hen te ondersteunen bij de begeleiding van bewoners met een verblijfstitel of een hoge beschermingsgraad (faciliteren van de toegang tot de woningmarkt, arbeidsmarkt, opleidingen, taalverwerving) tijdens hun transitiefase. Een bijzondere focus ligt hierbij op kwetsbare groepen (medische problematiek,...). - Ondersteunen van erkende NBMV wiens zoektocht naar eigen huisvesting dreigt vast te lopen tijdens hun transitiefase. Een bijzondere focus ligt hierbij op kwetsbare NBMV (medische problematiek,...).

B. Flexibele opvang - Uitwerken en realiseren van innovatieve projecten voor de creatie van bufferplaatsen en/of alternatieve vormen van opvang die enerzijds de flexibiliteit van het netwerk verhogen door hun snelle inzetbaarheid maar anderzijds ook de gebouwen zelf maximaal benutten.

Bijvoorbeeld projecten tot renovatie van bepaalde panden met toeristisch potentieel, bezetting van onbezette buffersites door organisatie uit non-profit/artistieke sector.

PRIORITEIT IV : Versterken kennis asielzoekers inzake waarden en normen van de Belgische samenleving - Ondersteunen van de opvangstructuren om de kennis van asielzoekers inzake de waarden en de normen van onze samenleving verder te versterken en uit te diepen zodoende zij dit in de praktijk kunnen hanteren. Bijvoorbeeld via praatgroepen, rollenspelen, ontmoeting met rolmodellen,... . De initiatieven dienen netwerk-breed te zijn en oog te hebben voor mogelijke taalbarrières.

Voorwaarden voor subsidiëring -> Fedasil financiert geen organisaties, maar activiteiten. Aanvragen die er uitsluitend op gericht zijn de werking van de organisatie te versterken, worden als structureel beschouwd en worden bijgevolg niet in overweging genomen; -> Zijn uitgesloten van de projectoproep: kandidaat-organisaties - die een bedrijf met winstoogmerk exploiteren; - die zich in staat van faillissement bevinden of het voorwerp zijn van een faillissementsprocedure, een procedure van schikking, van vereffening of stopzetting van de activiteiten, of zich in een gelijkaardige situatie bevinden; - die het voorwerp zijn geweest van een in kracht van gewijsde gegaan vonnis voor elk strafbaar feit dat invloed heeft op hun moraliteit, omwille van fraude, corruptie, deelname aan een criminele organisatie of elke andere onwettige activiteit die de financiële belangen van de Staat schaadt; - die niet voldoen aan hun sociale en fiscale verplichtingen overeenkomstig de geldende wettelijke bepalingen; - die, in het kader van een andere procedure voor toekenning van subsidies, ernstig in gebreke zijn gesteld wegens niet-nakoming van de contractuele verplichtingen; - die, in het kader van deze subsidieaanvraag, geconfronteerd worden met een belangenconflict; -> Om ontvankelijk te worden verklaard, moet het project dat wordt ingediend door de kandidaat-organisatie voldoen aan de volgende voorwaarden: - beantwoorden aan de huidige noden in het opvangnetwerk; - zich richten op de begunstigden van de opvang en vrijwillige terugkeer zoals vastgelegd in artikel 2, 54 en 58 van de wet van 12 januari 2007Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/01/2007 pub. 07/05/2007 numac 2007002066 bron programmatorische federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding en sociale economie Wet betreffende de opvang van asielzoekers en van bepaalde andere categorieën van vreemdelingen type wet prom. 12/01/2007 pub. 19/10/2007 numac 2007000860 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de opvang van asielzoekers en van bepaalde andere categorieën van vreemdelingen sluiten betreffende de opvang van asielzoekers en van bepaalde andere categorieën van vreemdelingen.; - uitgewerkt zijn in België; - niet-lucratief zijn van aard. In het budget moeten de eventuele inkomsten worden opgenomen die gegenereerd worden bij de uitvoering van een gesubsidieerd project. In dit geval gaat het in principe om ontvangsten die gegenereerd worden tijdens de periode van de overeenkomst (verkoop, verhuur, verlenen van diensten, uitgaven voor inschrijvingen, ...); -> Om ontvankelijk te worden verklaard, moet het kandidatuurdossier dat wordt ingediend door de kandidaat-organisatie voldoen aan de volgende voorwaarden: - ingediend zijn binnen de vastgestelde termijn en in de, door deze projectoproep, voorgeschreven vorm; - ingediend zijn middels het standaardformulier voor subsidieaanvraag opgesteld door Fedasil (bijlage A aanvraagformulier); - alle vereiste informatie (context, uitvoering, financiering, verwachte resultaten, evaluatiemethode,...) en gevraagde documenten bevatten. Indien dit niet het geval is, is rechtvaardiging vereist; - gedateerd en ondertekend zijn door de persoon die wettelijk bevoegd is om in naam van de kandidaat-organisatie te ondertekenen. -> De kandidaat-organisatie moet haar project op een gedetailleerde manier beschrijven in het kandidatuurdossier. De projectbeschrijving moet een duidelijk idee geven van de beoogde doelgroep, de doelstellingen, de inhoud en de uitvoering van het project, alsook van de relevantie en de coherentie ervan; -> Het aangevraagde budget mag niet meer dan €100.000 bedragen; -> Het budget moet volledig zijn en mag geen niet-subsidiabele uitgaven vermelden. Het is hierbij essentieel dat de financiële en budgettaire richtlijnen worden geraadpleegd (bijlage B budget 2017); -> Het budget moet steeds in evenwicht zijn. Met andere woorden: de totale uitgaven en de totale inkomsten (financieel plan) moeten gelijk zijn en moeten duidelijk vermeld zijn in het budget. Bovendien moet er een duidelijke verdeling en identificering van de kosten per financiële bron worden gegeven; -> Het project mag geen voorwerp uitmaken van een dubbele financiering. Er zullen bijgevolg geen subsidies worden toegekend voor projecten die reeds op andere wijze (kunnen) worden gefinancierd door het Agentschap of door een andere instantie. Ook zal het project niet als cofinanciering kunnen worden gebruikt voor een AMIF project (Asylum Migration and Integration Fund); -> De uitvoering van de activiteiten in het kader van het project, moet volledig overeenstemmen met de beschrijving die wordt gegeven in het kandidatuurdossier, en dit gedurende de volledige looptijd van de overeenkomst; -> De kandidaat-organisatie moet in staat zijn om binnen de vereiste termijn het personeel, het materiaal en de technieken in te zetten die nodig zijn om het project uit te voeren zoals beschreven in het kandidatuurdossier. De personen die zijn aangesteld voor de uitvoering van het project waarover de kandidatuur gaat, beschikken over de vereiste capaciteiten en voldoende bekwaamheden om het doelpubliek te begeleiden volgens de voorgestelde werkwijze en zijn niet het voorwerp van een rechterlijk verbod. De kandidaat-organisatie beschikt ook over voldoende ruimten en geschikte uitrusting om het project uit te voeren; -> De kandidaat-organisatie moet in staat zijn om het project uit te voeren overeenkomstig de regels voor het beheer die zijn opgelegd door Fedasil. In dit verband maakt de organisatie, op de data vastgelegd door Fedasil, tussentijdse verslagen en een eindverslag op over de uitvoering van het project. Deze verslagen dienen in het bijzonder een kwantitatieve en kwalitatieve beschrijving te bevatten van de activiteiten en de resultaten die binnen het lopende referentiejaar werden behaald in het kader van het project en in toepassing van de vooropgestelde doelstellingen en toegekende missies; -> Tijdens de hele duur van het project moet de doelgroep op objectieve en controleerbare wijze worden geregistreerd. Deze registratie moet toelaten een duidelijk onderscheid te maken tussen de doelgroep van de organisatie en die van het project. Het niet afbakenen van doelgroepen zal als gevolg hebben dat een eventueel toegekende subsidie moet worden terugbetaald; -> De kwantitatieve en kwalitatieve indicatoren van de prestaties en resultaten worden vastgelegd in de overeenkomst op basis van de voorstellen van de kandidaat-organisatie en de onderhandelingen die hierover door Fedasil kunnen worden gevoerd. Deze indicatoren moeten minstens het aantal begunstigden en hun kenmerken bevatten; -> Indien er sprake is van een partnerschap met een andere organisatie, is de organisatie die het project heeft ingediend de enige contactpersoon voor Fedasil. Deze organisatie coördineert het project en zal verantwoordelijk zijn voor het communiceren van alle door Fedasil gevraagde informatie. Voor de partnerschappen is een overeenkomst vereist die op gedetailleerde wijze de rechten en plichten van de partners vastlegt, m.a.w. de modaliteiten van het partnerschap, zowel op financieel vlak als op het vlak van organisatie en de inhoud; -> De subsidiabiliteitsperiode van de uitgaven voor de projecten die zijn geselecteerd in het kader van deze projectoproep loopt van 1 januari 2017 tot 31 december 2017.

Selectiecriteria en selectieprocedure van de projecten De kandidatuurdossiers worden verplicht op elektronische wijze ingediend, middels het standaardformulier voor de subsidieaanvraag opgesteld door Fedasil (bijlage A aanvraagformulier) . Dit formulier moet volledig ingevuld, gedateerd en ondertekend worden en met de gevraagde bijlagen verstuurd worden naar het volgende mailadres: Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers - Fedasil Directie Operationele Diensten Coördinatie Cel email: coordination@fedasil.be cc : barbara.nys@fedasil.be -> Gevraagde bijlagen:

1

Juridisch

1

Juridique

1.1

Statuten

1.1

Statuts

1.2

Organigram van de organisatie (met naam en functiebeschrijving per persoon)

1.2

Organigramme de l'organisation (y inclus nom et fonction par personne)

1.3

Organigram van het project (met naam en functiebeschrijving per persoon)

1.3

Organigramme du projet (y inclus nom et fonction par personne)

2

Operationeel

2

Opérationnel

2.1

Gedetailleerde kalender van het project

2.1

Calendrier détaillé du projet

2.2

Jaarverslag van het vorige jaar

2.2

Rapport annuel de l'année précédente

3

Financieel

3

Finances

3.1

Geraamd budget van het project of de activiteit (bijlage B budget 2017)

3.1

Estimation budgétaire du projet/de l'activité (annexe B budget 2017)

3.2

Goedgekeurde jaarrekeningen van het laatste financiële boekingsjaar

3.2

Comptes annuels approuvés du dernier exercice comptable


-> Termijn voor het indienen De uiterste datum voor het indienen van de projecten is 4 december 2016. -> Verloop selectieproces De selectie van de projecten zal gebeuren op basis van het kandidatuurdossier dat ingediend wordt door de kandidaat-organisatie en alle nuttige informatie omtrent de kandidaat-organisatie en het voorgestelde project waarvan Fedasil in het bezit zou zijn. Hierbij inbegrepen de evaluaties betreffende de uitvoering van de projecten waarvoor voordien door Fedasil een subsidie werd toegekend door Fedasil.

Fedasil onderzoekt eerst de ontvankelijkheid van de projecten (zie `Voorwaarden voor subsidiëring'). Vervolgens geeft Fedasil voor elk ontvankelijk project een advies aan het Selectiecomité. Dit advies steunt op de volgende 4 criteria: doelmatigheid, beantwoording aan de visie van het Agentschap, kwaliteit van het project en kwaliteit van de organisatie. a. Het eerste selectiecriterium is de mate waarin het ingediende project effectief beantwoordt aan de huidige noden op het terrein (doelmatigheid).Bij voorkeur speelt het in op één van de drie door het Agentschap naar voren geschoven projectprioriteiten (cfr supra).

Ook zal worden nagegaan of het project zich eventueel kan beroepen op een bewezen effectiviteit in een andere zorgsector of in het buitenland (best practices). b. Vervolgens wordt nagegaan in welke mate het project beantwoordt aan de visie van het Agentschap op haar nationale projectfinanciering. Deze werd door het Agentschap intussen nog wat verder verfijnd. Ter herinnering: een project komt in aanmerking voor financiering indien het i. ofwel een zekere expertise aanbiedt waarover wij niet zelf binnen het opvangnetwerk beschikken en die we ook niet binnen een redelijke termijn zullen kunnen verwerven.De betrokken projecten moeten dan duidelijk kunnen aantonen dat ze een aanzienlijke, effectieve impact op het terrein hebben. Indien dergelijke impact duidelijk aantoonbaar blijkt, kan bekeken worden of een andere meer structurele financiering door het Agentschap mogelijk is. ii. ofwel een innovatieve aanpak voorstelt voor een specifiek probleem. Het project dient daarbij enerzijds deze aanpak uit te testen om na te gaan hoe succesvol die is en anderzijds ook in te zetten op het uitwerken van de methodologie zelf opdat het project ook elders of op een andere doelgroep zou toegepast kunnen worden. Na 2 à 3 j dient de methodologie ofwel door de opvangstructuren zelf over genomen te kunnen worden ofwel dient het project onafhankelijk van onze projectfinanciering zijn werkzaamheden te kunnen verder zetten. c. Het derde en vierde criterium tenslotte betreffen de kwaliteit van het project en van de organisatie.Belangrijk is dat de organisatie over aantoonbare, relevante expertise beschikt en dat het project gebaseerd is op de SMART-methode: project van tijdelijke duur (in principe max 3j) met specifieke, meetbare en realistische doelstellingen en resultaatsverbintenissen. Eveneens belangrijk is de mate waarin de resultaten ook na het aflopen van het project zichtbaar en voelbaar blijven (duurzaamheid).

Inzake organisaties, zal voor wat de eerste projectprioriteit betreft (Verhoging deelname asielzoekers aan het maatschappelijk leven) de voorkeur verder uitgaan naar organisaties die over een breed eigen netwerk beschikken en bijgevolg maximaal tot de realisatie van deze projectprioriteit kunnen bijdragen.

Na de evaluatie op basis van de inhoudelijke criteria, volgt er een financiële doorlichting van het project.

Het Selectiecomité, bestaande uit vertegenwoordigers van Fedasil en het kabinet van de Staatssecretaris voor Asiel en Migratie, bepaalt vervolgens de door Fedasil voor het jaar 2017 gefinancierde projecten binnen de grenzen van de daarvoor toegekende budgetten. De beslissingen van het Selectiecomité zijn soeverein.

Het Agentschap voorziet om na de beslissing van het Selectiecomité rond de tafel te gaan zitten met de geselecteerde projectindieners om de scope, doelstellingen en het beschikbare budget nog verder te verfijnen en waar nodig bij te stellen. Dit om de efficiëntie en doelmatigheid van het project nog verder te verhogen.

De kandidaat-organisaties worden schriftelijk op de hoogte gebracht van de gemotiveerde beslissing van weigering van de subsidie, die desgevallend door het Selectiecomité werd genomen. De weerhouden projecten worden onderworpen aan een advies van de Inspectie van Financiën. Wanneer de Inspectie van Financiën een positief advies geeft, brengt Fedasil de kandidaat-organisaties schriftelijk op de hoogte van de beslissing tot toekenning van de subsidie. De overeenkomsten worden getekend voor een duur die valt binnen de subsidiabiliteitsperiode van de uitgaven zoals vastgelegd in deze projectoproep.

Voor meer informatie kunt u terecht bij de Coördinatie cel en bij de dienst Budget en Controle Conventies van het Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers: Voor inhoudelijke vragen: Coördinatie Cel coordination@fedasil.be Voor financiële vragen: Barbara Nys Verantwoordelijke Dienst Budget en Controle Conventies barbara.nys@fedasil.be De documenten die in deze projectoproep worden vermeld, zijn beschikbaar op: www.fedasil.be

^